13.01.2016

Discovery henter digitalstrateg

Trine_fjellberg_falnes_original_68318

Trine Fjellberg Falnes har takket ja til å bli digitalstrateg i Discovery Networks, eieren av blant annet TVNorge og Eurosport. Hun får en viktig rolle i videreutviklingen av digitalsatsingen til selskapet som i fjor sikret seg rettighetene til Tippeligaen fra 2017 og OL fra 2018.

Trine Falnes melder dermed overgang fra TV 2, hvor hun fra 2007 har vært leder for TV 2s nettsatsing og produktsjef for TV2.no.

– Discovery Networks er det mest spennende mediehuset i Norge i dag. De våger å satse, noe kjøpene av fire OL og seks år med Tippeligaen er et tydelig bevis på. Jeg gleder meg som en unge til å være med på å bygge opp de digitale løsningene som må på plass når så svære rettigheter skal strømmes ut til folket. Jeg har hatt noen utrolig fine og lærerike år i TV 2, men etter over ti år føltes det riktig å gyve løs på nye utfordringer, sier Trine Falnes.

Digitaldirektør i Discovery Networks, Bernhard A. Steen, ser fram til å få Trine på plass i Nydalen.

– Jeg har vært så heldig at jeg har fått arbeide sammen med Trine i flere sammenhenger, så jeg vet at vi nå har sikret oss en fantastisk medarbeider. Hun er allsidig, kunnskapsrik og kreativ, og kommer til å bli en svært viktig ressurs for oss i en verden hvor vi i stadig større grad kommer til å se at TV-seernes vaner endrer seg. Vi har store ambisjoner digitalt, og bakgrunnen og prestasjonene til Trine levner ingen tvil om at hun er riktig kvinne på riktig plass, sier digitaldirektør Bernhard A. Steen i Discovery Networks.

Kåret til årets ledertalent
Medienettverket kåret i 2011 Trine Falnes til det største kvinnelige ledertalentet i Norge. Hun startet i jobben som nettleder i TV 2 i 2007, som 27-åring. Under Trines ledelse har tv2.no hatt en stor trafikkmessig, redaksjonell og økonomisk framgang. Hun startet i TV 2 i august 2005, og har jobbet i kanalen både som reporter og forretningsutvikler. Trine har også bakgrunn som trainee i Schibsted og ved den norske ambassaden i Washington, D.C.

Trine Fjellberg Falnes vil rapportere til digitaldirektør Bernhard A. Steen. Hun er for tiden i foreldrepermisjon, og tiltrer i Discovery 1. august.

Eivind Landsverk TVNorge MAX Jan Erik Aalbu Eurosport Norge Discovery Networks Norway Eurosport Fotball Vegard Nøss Harald Strømme Molde FK Humor Selskapskommunikasjon MAX Ylvis Eivind Landsverk Bård Ylvisåker Vegard Ylvisåker Magnus Devold Calle Hellevang-Larsen Bernt Gudmund Apeland UNICEF Nattpatruljen Anne Margrete Alværn FEM Lene Kongsvik Johansen TVNorge Neste sommer Kristoffer Hopsdal Hilde Windheim Astri Lundberg Petter Schjerven Lasse Kjus Kjetil André Aamodt Pia Lykke Brille Harald Eia Bård Tufte Johansen Insider Stein Morten Lier Anna Rasmussen Åndenes makt Tom Strømnæss Lilli Bendriss Anne-Kristine Augestad Gro-Helen Tørum Lena Ranehag Autofil Fredric Aasbø Lord Arnstein Landsem Stein Inge Stølen Espen Stensrud Linni Meister Olaf Tufte Henning Solberg Tom Stiansen Thomas Giertsen Ine Jansen Rasmus Gjertsen Øyen Jarle Nakken Reality Den siste viking Trond Espen Seim Jo Røislien Discovery Birgitte Lund Nakken Herlige hjem Interiør Nina Lorgen Flemmen Harald Strømme Bil Dokumentarserie Monica Csango Fridtjof Nilsen VOX TLC Asbjørn Brekke Espen Skoland Benedicte Steinsrud Vegard Nøss Stian Lindås Sverre Nordbø Sport Kristian Valen På liv og død 4-stjerners middag Hvem kan slå Aamodt og Kjus Kakekrigen Thomas Giertsen: Helt perfekt Typisk deg med Petter Schjerven 71° nord – Norges tøffeste kjendis Ønskebarn Costa del Kongsvik Asbjørn Brekke: TVNorge 25 år Unge mødre Hvordan gjør de det – med Jo Røislien LIVE: Helkveld med Ylvis Pantelånerne i Las Vegas Breaking Bad Revolution Karin Thune-Larsen Fotball Alex Rosén Unni Wilhelmsen Anita Skorgan Øystein Dolmen Tommy Tee Tooji André Villa Cathrine Larsåsen Ole Martin Alfsen Vendela Kirsebom Stella Mwangi Gunnar Greve Ida Nysæter Rasch Åsgårdstrand Jegertvillingene Kristine Thybo Hansen Johanne Thybo Hansen Fallskjermjegere Forsvarets spesialkommando Lars Lian Baking Ari og Per løser verdensproblemer Seertall Henrik Thodesen Odd-Magnus Williamson Sara Nordenstam Gunhild Dahlberg Nikis Theophilakis Fredrik Strømstad Jannike Kruse Astrid Lødemel Askil Holm Bernhard A. Steen Dplay Seefood Feelgood YouTube Sosiale medier The Fox I kveld med YLVIS Playboy SBS Discovery Carsten Skjelbreid Week of Football UEFA Tor Ole Skullerud Bengt Eriksen Kenneth Fredheim Altibox Bjørn Solvang Steinar Stierneklar Berntsen Big Brother Lasse Hallberg Alt for Norge Henriette Bruusgaard EM Ida Fladen Kari Svendsen Synnøve Skarbø Katrin Eide Jakobsen Marit Klomstad Landslaget Klovn til kaffen Espen Eckbo Høstlansering 2014 Kanal Valen Gift ved første blikk Morgan og Ola-Conny gjør Norge 71° nord Morgan Karlsson Ola-Conny Wallgren I kveld med YLVIS LIVE Sinnasnekker'n Otto Robsahm Tangerudbakken borettslag Ramsy Underholdning Hege Schøyen Linn Skåber Knut Lystad Stein Johan «Steinjo» Grieg Halvorsen Veien til EM Jul i Tangerudbakken Mord og mysterier Synøve Diserud Adam Alsing Aylar Lie Vibeke Skofterud Bjørn Einar Romøren Mariann Thommassen Emilie «Voe» Nereng Hilde Gjermundshaug Pedersen Andreas Håtveit Roger Ruud Nils-Ingar «Nilsi» Aadne Geir Schau EM-kvalik Norske helter Martin Ødegaard Jørgen Thue Jan Grønbech Google Terje Håkonsen Silje Norendal Lov og orden Margrete Halvorsen Jakten på Berserk Jarle Andhøy Mellom bakkar og berg Signe Schineller Boligkrise Kåre Brustad Solveig Aune Øystein Edsbergløkken Trinny Woodall Susannah Constantine Trinny & Susannah - oppdrag Norge The Biggest Loser Norge Tonje Jenssen Adrian Paul Årsrevyen med Harald Eia Aamodt og Kjus på bortebane Trond Fausa Aurvåg Klaus Sonstad Kent Roger Tangvik Espen Huseby Olav Øen Gullsnutten Eurosport Bundesliga Eirik Koren Discovery Networks Norway Discovery Networks Northern Europe Dee Forbes NRK El Clásico Rekord Jan Erik Aalbu Christine Koht La Liga Adam søker Eva Annabelle Bauer Vebjørn Tveiterås Barneavdelingen Torbjørn Røe Isaksen Esben «Dansken» Selvig Thomas «Fingern» Gullestad Dansken & Fingern Dansken & Fingern - best i alt Montebello Camping Terje Amundsen John Arne Riise En helt vanlig dag Kjendiskveld med Magnus Devold Forsvaret UEFA Europa League Discovery Networks Lars Engen Tine Austvoll Jensen Morten Skotland Hansen Koht og kidsa OL Rosenborg Eurosport Norge Standard Liège Tennis Golf Håndball Norges Håndballforbund Erik Langerud GRUNDIGligaen Asbjørn Brekkes julekalender RiksTV Anders Jacobsen Oddvar Brå Fotballandslaget Formel E Asbjørn Myhre Espen Tvedt Euro 2016 GET MLS PGA Mitt kjøkken ruler Janne Formoe Oslo S Mat I hodet på Tufte Anne-Kat. Hærland Petter Baarli Aleksander Gamme Eldrid Borgan Berserk - i pionerenes farvann Discovery Channel Peter Hutton Henrik Bjørnstad Per Haugsrud Masters Håndballjentene Møbelringen Cup Jul Asbjørns julekalender Kvinnelandslaget Tippeligaen OBOS-ligaen Susanne Furøy Wergeland Kvelden før kvelden før kvelden med Ylvis – UNICEF ... Digitalt Trine Fjellberg Falnes Mads Yngve Storvik Ronaldo Telenor Canal Digital Kaffekopp Bilulykke Fotball til folket Ragnar Kårhus Distribusjonsavtale Christian Birkeland Ingen banker RBK Kåre Ingebrigtsen Solveig Gulbrandsen Manchester United Liverpool PromaxBDA Best på humor Humorkampanje Rebecca Rørmark Seier'n er vår Steffen Iversen Jan Martin Johnsen Bartek Kaminski Morten Johannessen Frode Martnes Pål Gordon Nilsen Hanne McBride Top Model April Hockey-VM Hockey OL-kvalik Janka Polliani Sevilla Mai 2016 Norges beste brannmann Jahn Teigen Elisabeth Eriksen Fotballproff Stefan Johansen Fødeavdelingen Hvordan gjør de det – Norge Kristin Folsland Olsen Kjekt å ha Michael Winger International Champions Cup ICC 2016 Jan-Erik Aalbu Wimbledon Tennis-NM Community Shield Zlatan Ibrahimovic Hviterussland Norge RBK Austria Wien Europaligaen Sindre Østgård Else Kåss Furuseth Norge - Tyskland VM-kvalik Norge U21 Championship Engelsk fotball League Cup IFPI Norge - Sveits Jon Almaas Norge - San Marino TV 2 Statsstøtte Rapport Øystein Foros Hans Jarle Kind Mediemangfoldsutvalget alpint Engelsk ligacup Tottenham Manchester City U21-landslaget Teknologi BAMTech BAM Strømming Bård Anders Kasin Jens Petter Høili Marcus & Martinus Eliteserien Dødens tjern Alexandra Joner Insider FEM Atle Evang Reinton Ari Behn Milda Melland-Orerød Janne Amble Haugan Tina Brock Brannstasjonen Eivind Sander Pia Tjelta Sverre Sætre Christian Borch Mike Lang Jul i Blodfjell Bjørn Asgeirsson Christian Etholm Anne RImmen Jonas Bergh-Johnsen Atle Antonsen Home of the Olympics Casper Ruud Jo Bergsvand Mandagsklubben Dag Sørås Milda Melland Kjetil Rekdal Vinter-OL Pyeongchang Roger Risholt Jørgen Klem Thomas Myhre Anne Sturød Eurosport Player Strømmetjeneste Saturday Night Live Jonas Gahr Støre Sykkel Kurt Asle Arvesen Lost in Time Lars Lagerbäck UNICEF Mesterfinalen Brann klubbhuset emil gukild Espen Knutsen Shampo supersøndag breddekampen Svein Lyder arctic waters david zaslav Rich Ross Bill Gates Mosquito Norske rotehjem Solplassen Norske rednecks sykehuset innlandet St. Olavs hospital Line Fuglehaug Snorre Kind Monsson UMC Odd ajax Karin Bonde Oddsen Norsk Tipping TRY Hilde Reinertsen Kollerød Praktisk info med Jon Almaas Premiere Discovery Communications sommer-ol Paris 2024 snapchat de olympiske vinterleker Danskebåten Vegard Harm Vintereventyret Trine Risvik Tromsø Kristin A. Boge Maj-Britt Aagaard Väinö Ulven Kultima Norske rednecks camping hopp hopplandslaget daniel andre tande alexander stöckl skihopp langrenn kombinert vintersport åge skinstad skiskyting Linda Vabø MTG TVOV Lene Granlund Bredahl hoppuka preben fjell dennis vareide amalie olsen prebz & dennis Facebook Total Video Sprint Klæbo Johannes Høstflot Klæbo Erna Solberg OL2018 PyeongChang2018 Stories from Norway Stafett Petter Northug derbylørdag fotballmandag christian gauseth eliteserien fantasy major league soccer Kongsvikklinikken Henrik Langli Værdal'n Karsk & BASE Høstlansering Lars Hvinden champions league kvalifisering celtic Ex on the Beach Ex on the Beach Norge Alle tags