09.06.2016

Åndenes makt med ny klarsynt på laget

%c3%85ndenes_makt_original_70943

Når den tolvte sesongen av Åndenes makt begynner i høst, er det med en ny klarsynt på laget – og det er endatil en mannlig en. Tom Strømnæss’ nye hjelper heter Michael Winger, og han er tidligere vinner av TVNorges realitykonkurranse Jakten på den 6. sans.

Michael får en illeluktende debut når han sendes til et grisefjøs mellom Kongsvinger og Flisa. Der åpnes dører av seg selv, redskap flyttes og forsvinner, og de over tusen grisene oppfører seg uvanlig.

– Å få være med som en del av det klarsynte teamet i Åndenes makt er en drøm som går i oppfyllelse. Jeg har sittet og ventet på telefonen, så nå syntes jeg det var på tide at Tom ringte og spurte om jeg ville være med. At jeg nå kommer tilbake på skjermen hos TVNorge er ekstra stas. Det var her det hele begynte, sier Michael Winger.

Michael Winger gjorde seg bemerket som klarsynt da han i 2011 gikk helt til topps i talentkonkurransen Jakten på den 6. sans på TVNorge. Siden den gang har han levd av sine evner. Han har blant annet skrevet flere bøker og bistått politiet med å lokalisere savnede personer.

Konstant strøm av henvendelser
Hvis noen har levd i villfarelsen om at Åndenes makt snart må gå tom for historier, så tar de fryktelig feil. Programleder Tom Strømnæss opplever nemlig en konstant strøm av henvendelser fra folk over hele landet som ber om hjelp til å forstå tilsynelatende helt uforståelige hendelser.

– Det er alltid spennende når vi ruller i gang med ny sesong, og i år er det ekstra spennende, siden vi har med en ny klarsynt i programmet. Han ønskes velkommen med åpne armer av oss alle. Det er forresten godt mulig at den klarsynte kvinnekvartetten som allerede er en del av programmet, visste om dette lenge før jeg var klar over det. Slikt hender jo rett som det er, sier en humoristisk Tom Strømnæss.

Det spøker i kongelig bolig og i bowlinghall
I løpet av sesongen blir det også turer til en bowlinghall på Fagernes der banene brukes etter at lokalene er stengt, til herskapelige Orreholmens Kungsgård i Sverige – en tidligere bolig for svenske konger, til en enebolig i Valdres som opprinnelig ble bygd som barneskole, og til Skytterhuset Hotell i Hammerfest, der både gjester og ansatte forteller om mange høyst uvanlige hendelser.

%c3%85ndenes_makt_sesong_12_original_49874

Eivind Landsverk TVNorge MAX Jan Erik Aalbu Eurosport Norge Discovery Networks Norway Eurosport Fotball Vegard Nøss Harald Strømme Molde FK Humor Selskapskommunikasjon MAX Ylvis Eivind Landsverk Bård Ylvisåker Vegard Ylvisåker Magnus Devold Calle Hellevang-Larsen Bernt Gudmund Apeland UNICEF Nattpatruljen Anne Margrete Alværn FEM Lene Kongsvik Johansen TVNorge Neste sommer Kristoffer Hopsdal Hilde Windheim Astri Lundberg Petter Schjerven Lasse Kjus Kjetil André Aamodt Pia Lykke Brille Harald Eia Bård Tufte Johansen Insider Stein Morten Lier Anna Rasmussen Åndenes makt Tom Strømnæss Lilli Bendriss Anne-Kristine Augestad Gro-Helen Tørum Lena Ranehag Autofil Fredric Aasbø Lord Arnstein Landsem Stein Inge Stølen Espen Stensrud Linni Meister Olaf Tufte Henning Solberg Tom Stiansen Thomas Giertsen Ine Jansen Rasmus Gjertsen Øyen Jarle Nakken Reality Den siste viking Trond Espen Seim Jo Røislien Discovery Birgitte Lund Nakken Herlige hjem Interiør Nina Lorgen Flemmen Harald Strømme Bil Dokumentarserie Monica Csango Fridtjof Nilsen VOX TLC Asbjørn Brekke Espen Skoland Benedicte Steinsrud Vegard Nøss Stian Lindås Sverre Nordbø Sport Kristian Valen På liv og død 4-stjerners middag Hvem kan slå Aamodt og Kjus Kakekrigen Thomas Giertsen: Helt perfekt Typisk deg med Petter Schjerven 71° nord – Norges tøffeste kjendis Ønskebarn Costa del Kongsvik Asbjørn Brekke: TVNorge 25 år Unge mødre Hvordan gjør de det – med Jo Røislien LIVE: Helkveld med Ylvis Pantelånerne i Las Vegas Breaking Bad Revolution Karin Thune-Larsen Fotball Alex Rosén Unni Wilhelmsen Anita Skorgan Øystein Dolmen Tommy Tee Tooji André Villa Cathrine Larsåsen Ole Martin Alfsen Vendela Kirsebom Stella Mwangi Gunnar Greve Ida Nysæter Rasch Åsgårdstrand Jegertvillingene Kristine Thybo Hansen Johanne Thybo Hansen Fallskjermjegere Forsvarets spesialkommando Lars Lian Baking Ari og Per løser verdensproblemer Seertall Henrik Thodesen Odd-Magnus Williamson Sara Nordenstam Gunhild Dahlberg Nikis Theophilakis Fredrik Strømstad Jannike Kruse Astrid Lødemel Askil Holm Bernhard A. Steen Dplay Seefood Feelgood YouTube Sosiale medier The Fox I kveld med YLVIS Playboy SBS Discovery Carsten Skjelbreid Week of Football UEFA Tor Ole Skullerud Bengt Eriksen Kenneth Fredheim Altibox Bjørn Solvang Steinar Stierneklar Berntsen Big Brother Lasse Hallberg Alt for Norge Henriette Bruusgaard EM Ida Fladen Kari Svendsen Synnøve Skarbø Katrin Eide Jakobsen Marit Klomstad Landslaget Klovn til kaffen Espen Eckbo Høstlansering 2014 Kanal Valen Gift ved første blikk Morgan og Ola-Conny gjør Norge 71° nord Morgan Karlsson Ola-Conny Wallgren I kveld med YLVIS LIVE Sinnasnekker'n Otto Robsahm Tangerudbakken borettslag Ramsy Underholdning Hege Schøyen Linn Skåber Knut Lystad Stein Johan «Steinjo» Grieg Halvorsen Veien til EM Jul i Tangerudbakken Mord og mysterier Synøve Diserud Adam Alsing Aylar Lie Vibeke Skofterud Bjørn Einar Romøren Mariann Thommassen Emilie «Voe» Nereng Hilde Gjermundshaug Pedersen Andreas Håtveit Roger Ruud Nils-Ingar «Nilsi» Aadne Geir Schau EM-kvalik Norske helter Martin Ødegaard Jørgen Thue Jan Grønbech Google Terje Håkonsen Silje Norendal Lov og orden Margrete Halvorsen Jakten på Berserk Jarle Andhøy Mellom bakkar og berg Signe Schineller Boligkrise Kåre Brustad Solveig Aune Øystein Edsbergløkken Trinny Woodall Susannah Constantine Trinny & Susannah - oppdrag Norge The Biggest Loser Norge Tonje Jenssen Adrian Paul Årsrevyen med Harald Eia Aamodt og Kjus på bortebane Trond Fausa Aurvåg Klaus Sonstad Kent Roger Tangvik Espen Huseby Olav Øen Gullsnutten Eurosport Bundesliga Eirik Koren Discovery Networks Norway Discovery Networks Northern Europe Dee Forbes NRK El Clásico Rekord Jan Erik Aalbu Christine Koht La Liga Adam søker Eva Annabelle Bauer Vebjørn Tveiterås Barneavdelingen Torbjørn Røe Isaksen Esben «Dansken» Selvig Thomas «Fingern» Gullestad Dansken & Fingern Dansken & Fingern - best i alt Montebello Camping Terje Amundsen John Arne Riise En helt vanlig dag Kjendiskveld med Magnus Devold Forsvaret UEFA Europa League Discovery Networks Lars Engen Tine Austvoll Jensen Morten Skotland Hansen Koht og kidsa OL Rosenborg Eurosport Norge Standard Liège Tennis Golf Håndball Norges Håndballforbund Erik Langerud GRUNDIGligaen Asbjørn Brekkes julekalender RiksTV Anders Jacobsen Oddvar Brå Fotballandslaget Formel E Asbjørn Myhre Espen Tvedt Euro 2016 GET MLS PGA Mitt kjøkken ruler Janne Formoe Oslo S Mat I hodet på Tufte Anne-Kat. Hærland Petter Baarli Aleksander Gamme Eldrid Borgan Berserk - i pionerenes farvann Discovery Channel Peter Hutton Henrik Bjørnstad Per Haugsrud Masters Håndballjentene Møbelringen Cup Jul Asbjørns julekalender Kvinnelandslaget Tippeligaen OBOS-ligaen Susanne Furøy Wergeland Kvelden før kvelden før kvelden med Ylvis – UNICEF ... Digitalt Trine Fjellberg Falnes Mads Yngve Storvik Ronaldo Telenor Canal Digital Kaffekopp Bilulykke Fotball til folket Ragnar Kårhus Distribusjonsavtale Christian Birkeland Ingen banker RBK Kåre Ingebrigtsen Solveig Gulbrandsen Manchester United Liverpool PromaxBDA Best på humor Humorkampanje Rebecca Rørmark Seier'n er vår Steffen Iversen Jan Martin Johnsen Bartek Kaminski Morten Johannessen Frode Martnes Pål Gordon Nilsen Hanne McBride Top Model April Hockey-VM Hockey OL-kvalik Janka Polliani Sevilla Mai 2016 Norges beste brannmann Jahn Teigen Elisabeth Eriksen Fotballproff Stefan Johansen Fødeavdelingen Hvordan gjør de det – Norge Kristin Folsland Olsen Kjekt å ha Michael Winger International Champions Cup ICC 2016 Jan-Erik Aalbu Wimbledon Tennis-NM Community Shield Zlatan Ibrahimovic Hviterussland Norge RBK Austria Wien Europaligaen Sindre Østgård Else Kåss Furuseth Norge - Tyskland VM-kvalik Norge U21 Championship Engelsk fotball League Cup IFPI Norge - Sveits Jon Almaas Norge - San Marino TV 2 Statsstøtte Rapport Øystein Foros Hans Jarle Kind Mediemangfoldsutvalget alpint Engelsk ligacup Tottenham Manchester City U21-landslaget Teknologi BAMTech BAM Strømming Bård Anders Kasin Jens Petter Høili Marcus & Martinus Eliteserien Dødens tjern Alexandra Joner Insider FEM Atle Evang Reinton Ari Behn Milda Melland-Orerød Janne Amble Haugan Tina Brock Brannstasjonen Eivind Sander Pia Tjelta Sverre Sætre Christian Borch Mike Lang Jul i Blodfjell Bjørn Asgeirsson Christian Etholm Anne RImmen Jonas Bergh-Johnsen Atle Antonsen Home of the Olympics Casper Ruud Jo Bergsvand Mandagsklubben Dag Sørås Milda Melland Kjetil Rekdal Vinter-OL Pyeongchang Roger Risholt Jørgen Klem Thomas Myhre Anne Sturød Eurosport Player Strømmetjeneste Saturday Night Live Jonas Gahr Støre Sykkel Kurt Asle Arvesen Lost in Time Lars Lagerbäck UNICEF Mesterfinalen Brann klubbhuset emil gukild Espen Knutsen Shampo supersøndag breddekampen Svein Lyder arctic waters david zaslav Rich Ross Bill Gates Mosquito Norske rotehjem Solplassen Norske rednecks sykehuset innlandet St. Olavs hospital Line Fuglehaug Snorre Kind Monsson UMC Odd ajax Karin Bonde Oddsen Norsk Tipping TRY Hilde Reinertsen Kollerød Praktisk info med Jon Almaas Premiere Discovery Communications sommer-ol Paris 2024 snapchat de olympiske vinterleker Danskebåten Vegard Harm Vintereventyret Trine Risvik Tromsø Kristin A. Boge Maj-Britt Aagaard Väinö Ulven Kultima Norske rednecks camping hopp hopplandslaget daniel andre tande alexander stöckl skihopp langrenn kombinert vintersport åge skinstad skiskyting Linda Vabø MTG TVOV Lene Granlund Bredahl hoppuka preben fjell dennis vareide amalie olsen prebz & dennis Facebook Total Video Sprint Klæbo Johannes Høstflot Klæbo Erna Solberg OL2018 Alle tags