10.01.2017

Eurosport viser Casper Ruud i Australian Open

Casper_ruud_original_75224

For første gang på over ti år har Norge en mannlig tennisprofil som har muligheten til å spille seg inn i en Grand Slam-turnering. Eurosport viser Casper Ruuds første kvalifiseringskamp i Australian Open direkte onsdag.

- Det er fantastisk at vi endelig har en nordmann som forsøker å kvalifisere seg til en Grand Slam-turnering igjen. Det er noe vi alle må være stolte av. Casper Ruud er ung, men et absolutt stortalent som vi har god tro på og skal følge tett i tiden som kommer, sier sportsdirektør i Eurosport og Discovery Networks, Jan-Erik Aalbu.

I første kvalifiseringskamp møter 18-årige Ruud russiske Teimuraz Gabasjvili. Motstanderen er ranket som nummer 140 i verden, mens nordmannen er ranket som 226. Kampen spilles på bane tre. Tidspunktet avhenger av varigheten på de fem foregående kampene på banen, men mest sannsynlig slås første serv onsdag morgen. Sendingen vil starte på Eurosport Norge kl. 08.00 norsk tid, men vi vil gå inn direkte dersom Ruuds kamp starter tidligere enn dette.

- Jeg har absolutt god tro på at Casper kan «kvale» til hovedturneringen i Australian Open. Han har hatt en solid oppkjøring til turneringen, vært i Miami og trent bra. Han har trent med veldig mange bra spillere, blant annet Grigor Dimitrov, sier Eurosports tenniskommentator Christer Francke.

Og legger til:

- Dette er ikke noen «walk in the park». Gabasjvili er nummer 140 i verden og seedet. Jeg er litt usikker på formen hans, men Casper skal absolutt få kjørt seg allerede nå i første runde.

For å komme videre til hovedturneringen i Australian Open må Casper Ruud vinne alle tre kvalifiseringskampene. Teoretisk sett kan han også ha mulighet til å kvalifisere seg som såkalt «lucky loser», men denne baseres på ATP-ranking. Ruud har derfor et dårlig utgangspunkt.

Tennisinteressen i Norge har fått et oppsving den siste tiden etter en rekke imponerende resultater fra unge Casper Ruud. I september gikk han hele veien og vant sin første første ATP Challenger-turnering i Sevilla. Eurosport sikret seg i fjor rettighetene til alle de fire store Grand Slam-turneringene, samt NM i tennis.

Eivind Landsverk TVNorge MAX Jan Erik Aalbu Eurosport Norge Fotball Discovery Networks Norway Eurosport Vegard Nøss Harald Strømme Molde FK Humor Selskapskommunikasjon MAX Ylvis Eivind Landsverk Bård Ylvisåker Vegard Ylvisåker Magnus Devold Calle Hellevang-Larsen Bernt Gudmund Apeland UNICEF Nattpatruljen Anne Margrete Alværn FEM Lene Kongsvik Johansen TVNorge Neste sommer Kristoffer Hopsdal Hilde Windheim Astri Lundberg Petter Schjerven Lasse Kjus Kjetil André Aamodt Pia Lykke Brille Harald Eia Bård Tufte Johansen Insider Stein Morten Lier Anna Rasmussen Åndenes makt Tom Strømnæss Lilli Bendriss Anne-Kristine Augestad Gro-Helen Tørum Lena Ranehag Autofil Fredric Aasbø Lord Arnstein Landsem Stein Inge Stølen Espen Stensrud Linni Meister Olaf Tufte Henning Solberg Tom Stiansen Thomas Giertsen Ine Jansen Rasmus Gjertsen Øyen Jarle Nakken Reality Den siste viking Trond Espen Seim Jo Røislien Discovery Birgitte Lund Nakken Herlige hjem Interiør Nina Lorgen Flemmen Harald Strømme Bil Dokumentarserie Monica Csango Fridtjof Nilsen VOX TLC Asbjørn Brekke Espen Skoland Benedicte Steinsrud Vegard Nøss Stian Lindås Sverre Nordbø Sport Kristian Valen På liv og død 4-stjerners middag Hvem kan slå Aamodt og Kjus Kakekrigen Thomas Giertsen: Helt perfekt Typisk deg med Petter Schjerven 71° nord – Norges tøffeste kjendis Ønskebarn Costa del Kongsvik Asbjørn Brekke: TVNorge 25 år Unge mødre Hvordan gjør de det – med Jo Røislien LIVE: Helkveld med Ylvis Pantelånerne i Las Vegas Breaking Bad Revolution Karin Thune-Larsen Fotball Alex Rosén Unni Wilhelmsen Anita Skorgan Øystein Dolmen Tommy Tee Tooji André Villa Cathrine Larsåsen Ole Martin Alfsen Vendela Kirsebom Stella Mwangi Gunnar Greve Ida Nysæter Rasch Åsgårdstrand Jegertvillingene Kristine Thybo Hansen Johanne Thybo Hansen Fallskjermjegere Forsvarets spesialkommando Lars Lian Baking Ari og Per løser verdensproblemer Seertall Henrik Thodesen Odd-Magnus Williamson Sara Nordenstam Gunhild Dahlberg Nikis Theophilakis Fredrik Strømstad Jannike Kruse Astrid Lødemel Askil Holm Bernhard A. Steen Dplay Seefood Feelgood YouTube Sosiale medier The Fox I kveld med YLVIS Playboy SBS Discovery Carsten Skjelbreid Week of Football UEFA Tor Ole Skullerud Bengt Eriksen Kenneth Fredheim Altibox Bjørn Solvang Steinar Stierneklar Berntsen Big Brother Lasse Hallberg Alt for Norge Henriette Bruusgaard EM Ida Fladen Kari Svendsen Synnøve Skarbø Katrin Eide Jakobsen Marit Klomstad Landslaget Klovn til kaffen Espen Eckbo Høstlansering 2014 Kanal Valen Gift ved første blikk Morgan og Ola-Conny gjør Norge 71° nord Morgan Karlsson Ola-Conny Wallgren I kveld med YLVIS LIVE Sinnasnekker'n Otto Robsahm Tangerudbakken borettslag Ramsy Underholdning Hege Schøyen Linn Skåber Knut Lystad Stein Johan «Steinjo» Grieg Halvorsen Veien til EM Jul i Tangerudbakken Mord og mysterier Synøve Diserud Adam Alsing Aylar Lie Vibeke Skofterud Bjørn Einar Romøren Mariann Thommassen Emilie «Voe» Nereng Hilde Gjermundshaug Pedersen Andreas Håtveit Roger Ruud Nils-Ingar «Nilsi» Aadne Geir Schau EM-kvalik Norske helter Martin Ødegaard Jørgen Thue Jan Grønbech Google Terje Håkonsen Silje Norendal Lov og orden Margrete Halvorsen Jakten på Berserk Jarle Andhøy Mellom bakkar og berg Signe Schineller Boligkrise Kåre Brustad Solveig Aune Øystein Edsbergløkken Trinny Woodall Susannah Constantine Trinny & Susannah - oppdrag Norge The Biggest Loser Norge Tonje Jenssen Adrian Paul Årsrevyen med Harald Eia Aamodt og Kjus på bortebane Trond Fausa Aurvåg Klaus Sonstad Kent Roger Tangvik Espen Huseby Olav Øen Gullsnutten Eurosport Bundesliga Eirik Koren Discovery Networks Norway Discovery Networks Northern Europe Dee Forbes El Clásico Rekord Jan Erik Aalbu Christine Koht La Liga Adam søker Eva Annabelle Bauer Vebjørn Tveiterås Barneavdelingen Torbjørn Røe Isaksen Esben «Dansken» Selvig Thomas «Fingern» Gullestad Dansken & Fingern Dansken & Fingern - best i alt Montebello Camping Terje Amundsen John Arne Riise En helt vanlig dag Kjendiskveld med Magnus Devold Forsvaret UEFA Europa League Discovery Networks Lars Engen Tine Austvoll Jensen Morten Skotland Hansen Koht og kidsa OL Rosenborg Eurosport Norge Standard Liège Tennis Golf Håndball Norges Håndballforbund Erik Langerud GRUNDIGligaen Asbjørn Brekkes julekalender RiksTV Anders Jacobsen Oddvar Brå Fotballandslaget Formel E Asbjørn Myhre Espen Tvedt Euro 2016 GET MLS PGA Mitt kjøkken ruler Janne Formoe Oslo S Mat I hodet på Tufte Anne-Kat. Hærland Petter Baarli Aleksander Gamme Eldrid Borgan Berserk - i pionerenes farvann Discovery Channel Peter Hutton Henrik Bjørnstad Per Haugsrud Masters Håndballjentene Møbelringen Cup Jul Asbjørns julekalender Kvinnelandslaget Tippeligaen OBOS-ligaen Susanne Furøy Wergeland Kvelden før kvelden før kvelden med Ylvis – UNICEF ... Digitalt Trine Fjellberg Falnes Mads Yngve Storvik Ronaldo Telenor Canal Digital Kaffekopp Bilulykke Fotball til folket Ragnar Kårhus Distribusjonsavtale Christian Birkeland Ingen banker RBK Kåre Ingebrigtsen Solveig Gulbrandsen Manchester United Liverpool PromaxBDA Best på humor Humorkampanje Rebecca Rørmark Seier'n er vår Steffen Iversen Jan Martin Johnsen Bartek Kaminski Morten Johannessen Frode Martnes Pål Gordon Nilsen Hanne McBride Top Model April Hockey-VM Hockey OL-kvalik Janka Polliani Sevilla Mai 2016 Norges beste brannmann Jahn Teigen Elisabeth Eriksen Fotballproff Stefan Johansen Fødeavdelingen Hvordan gjør de det – Norge Kristin Folsland Olsen Kjekt å ha Michael Winger International Champions Cup ICC 2016 Jan-Erik Aalbu Wimbledon Tennis-NM Community Shield Zlatan Ibrahimovic Hviterussland Norge RBK Austria Wien Europaligaen Sindre Østgård Else Kåss Furuseth Norge - Tyskland VM-kvalik Norge U21 Championship Engelsk fotball League Cup IFPI Norge - Sveits Jon Almaas Norge - San Marino TV 2 Statsstøtte Rapport Øystein Foros Hans Jarle Kind Mediemangfoldsutvalget alpint Engelsk ligacup Tottenham Manchester City U21-landslaget Teknologi BAMTech BAM Strømming Bård Anders Kasin Jens Petter Høili Marcus & Martinus Eliteserien Dødens tjern Alexandra Joner Insider FEM Atle Evang Reinton Ari Behn Milda Melland-Orerød Janne Amble Haugan Tina Brock Brannstasjonen Eivind Sander Pia Tjelta Sverre Sætre Christian Borch Mike Lang Jul i Blodfjell Bjørn Asgeirsson Christian Etholm Anne RImmen Jonas Bergh-Johnsen Atle Antonsen Home of the Olympics Casper Ruud Jo Bergsvand Mandagsklubben Dag Sørås Milda Melland Kjetil Rekdal Vinter-OL Pyeongchang Roger Risholt Jørgen Klem Thomas Myhre Anne Sturød Eurosport Player Strømmetjeneste Saturday Night Live Jonas Gahr Støre Sykkel Kurt Asle Arvesen Lost in Time Lars Lagerbäck UNICEF Mesterfinalen Brann klubbhuset emil gukild Espen Knutsen Shampo supersøndag breddekampen Svein Lyder arctic waters david zaslav Rich Ross Bill Gates Mosquito Norske rotehjem Solplassen Norske rednecks sykehuset innlandet St. Olavs hospital Line Fuglehaug Snorre Kind Monsson french open roland garros rafael nadal UMC Odd ajax Alle tags