31.03.2017

Nå er også «Klubbhuset» på plass: Slik blir åpningshelga på Eurosport og MAX

Klubbhuset__program_1_original_77462

Ventetida er over! 1. april starter fotballsesongen 2017, og Eurosport kan presentere et par nysigneringer helt på tampen.

– Endelig! sier sportsdirektør i Eurosport og Discovery Networks, Jan-Erik Aalbu.

– Vi har vært gjennom en lang periode nå, hvor vi selvsagt også har vist masse fotballkamper, men det blir noe eget når vi kommer i gang med det vi har sett mest frem til: Eliteserien og OBOS-ligaen på egne flater, sier Aalbu.

– Klart vi er spente, men mest av alt gleder vi oss enormt. Vi føler vi har gjort det vi kan for å være godt forberedt. Nå er det bare å sparke i gang kula, og jeg er trygg på at publikum vil like det de ser, sier Aalbu.

Klubbhuset på mandager
Rett før sesongen starter kan Eurosport og Discovery presentere ferske nyheter: På mandager, like etter at Eliteserien-rundens siste kamp er spilt, vil oppsummeringsprogrammet Klubbhuset bli sendt fast på MAX. Programledere blir tidligere NRK-reporter Emil Gukild, Mjøndalen-profil Christian Gauseth og den ferske fotballpensjonisten Michael Stilson.

Uttalelsene før premieren tyder på at programmet vil bli massivt preget av glimt i øyet og høy grad av selvironi.

– I Klubbhuset kommer det til å være noe for alle. Med en trønder, en moldenser og en mossing i panelet kan publikum fra hele Norge finne en de misliker, sier Gauseth.

– Se for deg en ung David Letterman, se for deg to helt middels fotballspillere og se for deg at de tre møtes for å snakke om norsk fotball. Det du ser for deg er egentlig Klubbhuset, sier Emil Gukild.

Slik blir åpningshelgen
Før vi kommer til Klubbhuset, som har sendestart mandag kl. 21.15, skal 16 norske fotballkamper avvikles på Eurosports flater.

**Sesongen starter med den første utgaven av Derbylørdag. Kampen mellom Kristiansund og Molde har avspark lørdag 1. april klokka 18.00. Eliteseriens første oppgjør vises på Eurosport Norge og Eurosport Player. Sendingen starter allerede klokka 17.00, med studio, gjester, innslag og intervjuer fra Kristiansund.

**Den andre kampen i premierehelgen blir Lillestrøm–Sandefjord, som sparkes i gang kl. 15.30 søndag. Jubileumsoppgjøret fra Åråsen vises på Eurosport Player, eller på Eurosport Pluss, der hvor TV-distributørene tilbyr dette.

**18.00 spilles fire Eliteserien-kamper i det vi kaller Hovedrunden. Tromsø–Brann sendes på Eurosport Norge og Eurosport Player. De tre andre kampene med avspark søndag kl. 18.00, som er Sarpsborg 08–Sogndal, Stabæk–Aalesund og Strømsgodset–Haugesund, vises på Eurosport Player og Eurosport Pluss.

**Underveis i Hovedrunden vil alle scoringer bli vist fortløpende i en direktesendt studiosending kalt Fotball Direkte. Denne sendingen kan sees av kunder på Eurosport Player.

**Hovedkampen – Rosenborg mot Odd på Lerkendal – har avspark søndag klokka 20.00, og blir vist på Eurosport Norge.

**Etter dette vil alt av scoringer, situasjoner og dramatikk bli oppsummert i vår faste sending Fotballrunden. Denne sendes på Eurosport Norge fra kl. 22.00 søndag kveld.

**Eliteserierunden avsluttes mandag klokka 19.00 med Mandagskampen på MAX: Vålerenga–Viking.

**Eurosport viser også samtlige åtte kamper fra OBOS-ligaens åpningsrunde direkte.

Runde 1, Eliteserien
Kristiansund–Molde (lørdag kl. 18.00, Eurosport Norge og Eurosport Player)
Lillestrøm–Sandefjord (søndag kl. 15.30, Eurosport Player og Eurosport Pluss)
Tromsø–Brann (søndag kl. 18.00, Eurosport Norge og Eurosport Player)