Veksten fortsetter for TVNorge og Discovery Networks

Discovery Networks og flaggskipkanalen TVNorge gjorde en av sine beste august måneder noensinne, og TV-gruppen fortsetter dermed oppturen fra våren og sommeren.
– Vi har hatt en fin sommer og opptakt til den nye TV-sesongen, og vi håper å beholde vinden i seilene når vi etter hvert kommer skikkelig i gang med høstmenyen på TVNorge og våre andre kanaler, sier Tine Austvoll Jensen, sjef for TVNorge og Discovery Networks i Norge.
Seerandelene for august viser at TV-gruppen øker med 18 prosent i den kommersielle TV-målgruppen, som består av seerne fra 15 til 50 år. Med en seerandel på 23,3 prosent er dette den fjerde beste august måneden Discovery noen gang har levert. I totalbefolkningen (12+) øker Discovery med 22 prosent. En seerandel på 18,0 prosent i denne gruppen gjør dette til tidenes nest beste august måned for Discovery.
Så langt i år har Discovery-gruppen hatt en vekst på 7 prosent både i den kommersielle målgruppen og i totalbefolkningen.
– Det er spekket med premierer fremover, og i helgen starter en ny runde med landskamper på TVNorge, deriblant Tyskland - Norge på mandag. Det blir spennende og deilig å komme i gang med en ny TV-sesong, sier Austvoll Jensen.