01.11.2017

Slik blir De olympiske vinterleker på TVNorge og Eurosport

Carsten_skjelbreid_ol_original_80855

Både TVNorge, Eurosport Norge og Eurosport 1 vil vise OL-øvelser døgnet rundt i februar 2018. I tillegg vil alle konkurranser bli vist gratis på Eurosport Player.

– Verdenscupvinteren er i gang, laget vårt er klart for OL, og om 100 dager tennes ilden i PyeongChang. Nå gjenstår bare de siste forberedelsene, så er vi klare for det store eventyret som venter oss 9. februar 2018, sier Carsten Skjelbreid (bildet), som blir TVNorges ansikt utad i PyeongChang. Der skal han lede OL-studio sammen med Anne Sturød.

Norske gull på TVNorge
Sommeren 2015 ble det klart at Discovery hadde skaffet seg rettighetene til samtlige olympiske leker fra 2018 til 2024 i det europeiske markedet. For norske seeres del betyr dette at de mest prestisjetunge øvelsene blir vist på TVNorge. Kanalen kommer til å sende OL-stoff døgnet rundt fra 9. februar til 25. februar 2018.

– Vi setter opp sendetidene slik at alle de største øvelsene blir vist på TVNorge. De resterende konkurransene vil gå på Eurosport Norge og Eurosport 1, og Eurosport Player vil også være gratis under OL. Vi vil i det hele tatt være til stede på flere plattformer enn tidligere. Vi har for eksempel inngått et partnerskap med Snapchat om formidling av digitalt innhold fra OL. Målet vårt er å engasjere flere unge seere, forklarer Skjelbreid.

Færre øvelser på natten
Sist De olympiske vinterleker ble arrangert i Asia – i Nagano i 1998 – var TV-tidene lite egnet for en norsk døgnrytme. For eksempel ble de fleste langrennsøvelser arrangert midt på natta skandinavisk tid. Dette er betraktelig bedret i 2018. Langrennsøvelsene vil nå starte i tidsrommet 06.00 – 10.30 norsk tid. Skiskyting avvikles rundt lunsj, mens hopperne suser over kulen på ettermiddagen.

– Vi nordmenn er i verdensklasse når det gjelder å se på store idrettsbegivenheter som OL, selv i arbeidstida. Og nå som vi har enda flere skjermer vi kan følge med på, regner jeg med at disse tidspunktene passer godt for det norske TV-publikummet, sier Carsten Skjelbreid.

Når kvelden senker seg over vertsbyen, tar Pål Gordon Nilsen og Susanne Furøy Wergeland over stafettpinnen med daglige studiosendinger hvor dagens øvelser oppsummeres. Hver dag avrundes begivenhetene med kveldsshow på TVNorge. Her vil programlederne Anne Rimmen og Jon Almaas tilby seerne en perfekt miks av sport og underholdning.

– Discovery har satt sammen et A-lag av folk til OL, og jeg gleder meg veldig til å jobbe med kveldssendingene. Hvis utøverne leverer som vi håper, så blir det en kjempefest, sier Anne Rimmen.

Troppen klar
Mens Nilsen, Wergeland, Rimmen og Almaas holder fortet i Oslo, sendes et elitelag av kommentatorer, eksperter og reportere til Sør-Korea for å formidle vinterens største idrettsbegivenhet hjem til norske seere.

**Under langrennsøvelsene skal Åge Skinstad, Vibeke Skofterud og Tomas Northug stå for ekspertvurderingene, mens Jan Christian Bjørn blir hovedkommentator.

**Asbjørn Myhre blir hovedstemmen på skiskyting, understøttet av fagtrioen Morten Hegle Svendsen, Martin Eng og Ann Kristin Flatland.

**«The Attacking Vikings» gjør sitt comeback i alpinbakken: Tom Stiansen, Kjetil André Aamodt og Lasse Kjus får alle sentrale roller i PyeongChang. Sammen med mangeårig alpinkommentator Håkon Bjercke og reporter Kenneth Fredheim vil de tilby en unik innsikt.

**I hoppbakken er Kjetil Strandbråten og Anders Bardal eksperter, mens Jørn Sundby er hovedstemme i kommentatorboksen.

**Også de øvrige idrettene vil bli formidlet av en miks av nye og velkjente navn. For eksempel vil kommentatorveteranen Arve Fuglum få med seg Mikael Flygind Larsen som ekspert i skøytearenaen, Jørgen Klem og Espen «Shampo» Knutsen tar seg av hockeykampene, mens Helene Olafsen og Andreas Håtveit er med i laget som skal dekke snowboard- og freestylebegivenhetene sammen med hovedstemmen Jonas Greve.

**Se lenger ned for nedlastbar presentasjon av hele Eurosports PyeongChang-tropp.

Fellesbilde_v%c3%a5rlansering_original_80897 Anne_rimmen_ol_original_80856

Eivind Landsverk TVNorge MAX Jan Erik Aalbu Eurosport Norge Discovery Networks Norway Fotball Eurosport Vegard Nøss Harald Strømme Molde FK Humor Selskapskommunikasjon MAX Ylvis Eivind Landsverk Bård Ylvisåker Vegard Ylvisåker Magnus Devold Calle Hellevang-Larsen Bernt Gudmund Apeland UNICEF Nattpatruljen Anne Margrete Alværn FEM Lene Kongsvik Johansen TVNorge Neste sommer Kristoffer Hopsdal Hilde Windheim Astri Lundberg Petter Schjerven Lasse Kjus Kjetil André Aamodt Pia Lykke Brille Harald Eia Bård Tufte Johansen Insider Stein Morten Lier Anna Rasmussen Åndenes makt Tom Strømnæss Lilli Bendriss Anne-Kristine Augestad Gro-Helen Tørum Lena Ranehag Autofil Fredric Aasbø Lord Arnstein Landsem Stein Inge Stølen Espen Stensrud Linni Meister Olaf Tufte Henning Solberg Tom Stiansen Thomas Giertsen Ine Jansen Rasmus Gjertsen Øyen Jarle Nakken Reality Den siste viking Trond Espen Seim Jo Røislien Discovery Birgitte Lund Nakken Herlige hjem Interiør Nina Lorgen Flemmen Harald Strømme Bil Dokumentarserie Monica Csango Fridtjof Nilsen VOX TLC Asbjørn Brekke Espen Skoland Benedicte Steinsrud Vegard Nøss Stian Lindås Sverre Nordbø Sport Kristian Valen På liv og død 4-stjerners middag Hvem kan slå Aamodt og Kjus Kakekrigen Thomas Giertsen: Helt perfekt Typisk deg med Petter Schjerven 71° nord – Norges tøffeste kjendis Ønskebarn Costa del Kongsvik Asbjørn Brekke: TVNorge 25 år Unge mødre Hvordan gjør de det – med Jo Røislien LIVE: Helkveld med Ylvis Pantelånerne i Las Vegas Breaking Bad Revolution Karin Thune-Larsen Fotball Alex Rosén Unni Wilhelmsen Anita Skorgan Øystein Dolmen Tommy Tee Tooji André Villa Cathrine Larsåsen Ole Martin Alfsen Vendela Kirsebom Stella Mwangi Gunnar Greve Ida Nysæter Rasch Åsgårdstrand Jegertvillingene Kristine Thybo Hansen Johanne Thybo Hansen Fallskjermjegere Forsvarets spesialkommando Lars Lian Baking Ari og Per løser verdensproblemer Seertall Henrik Thodesen Odd-Magnus Williamson Sara Nordenstam Gunhild Dahlberg Nikis Theophilakis Fredrik Strømstad Jannike Kruse Astrid Lødemel Askil Holm Bernhard A. Steen Dplay Seefood Feelgood YouTube Sosiale medier The Fox I kveld med YLVIS Playboy SBS Discovery Carsten Skjelbreid Week of Football UEFA Tor Ole Skullerud Bengt Eriksen Kenneth Fredheim Altibox Bjørn Solvang Steinar Stierneklar Berntsen Big Brother Lasse Hallberg Alt for Norge Henriette Bruusgaard EM Ida Fladen Kari Svendsen Synnøve Skarbø Katrin Eide Jakobsen Marit Klomstad Landslaget Klovn til kaffen Espen Eckbo Høstlansering 2014 Kanal Valen Gift ved første blikk Morgan og Ola-Conny gjør Norge 71° nord Morgan Karlsson Ola-Conny Wallgren I kveld med YLVIS LIVE Sinnasnekker'n Otto Robsahm Tangerudbakken borettslag Ramsy Underholdning Hege Schøyen Linn Skåber Knut Lystad Stein Johan «Steinjo» Grieg Halvorsen Veien til EM Jul i Tangerudbakken Mord og mysterier Synøve Diserud Adam Alsing Aylar Lie Vibeke Skofterud Bjørn Einar Romøren Mariann Thommassen Emilie «Voe» Nereng Hilde Gjermundshaug Pedersen Andreas Håtveit Roger Ruud Nils-Ingar «Nilsi» Aadne Geir Schau EM-kvalik Norske helter Martin Ødegaard Jørgen Thue Jan Grønbech Google Terje Håkonsen Silje Norendal Lov og orden Margrete Halvorsen Jakten på Berserk Jarle Andhøy Mellom bakkar og berg Signe Schineller Boligkrise Kåre Brustad Solveig Aune Øystein Edsbergløkken Trinny Woodall Susannah Constantine Trinny & Susannah - oppdrag Norge The Biggest Loser Norge Tonje Jenssen Adrian Paul Årsrevyen med Harald Eia Aamodt og Kjus på bortebane Trond Fausa Aurvåg Klaus Sonstad Kent Roger Tangvik Espen Huseby Olav Øen Gullsnutten Eurosport Bundesliga Eirik Koren Discovery Networks Norway Discovery Networks Northern Europe Dee Forbes El Clásico Rekord Jan Erik Aalbu Christine Koht La Liga Adam søker Eva Annabelle Bauer Vebjørn Tveiterås Barneavdelingen Torbjørn Røe Isaksen Esben «Dansken» Selvig Thomas «Fingern» Gullestad Dansken & Fingern Dansken & Fingern - best i alt Montebello Camping Terje Amundsen John Arne Riise En helt vanlig dag Kjendiskveld med Magnus Devold Forsvaret UEFA Europa League Discovery Networks Lars Engen Tine Austvoll Jensen Morten Skotland Hansen Koht og kidsa OL Rosenborg Eurosport Norge Standard Liège Tennis Golf Håndball Norges Håndballforbund Erik Langerud GRUNDIGligaen Asbjørn Brekkes julekalender RiksTV Anders Jacobsen Oddvar Brå Fotballandslaget Formel E Asbjørn Myhre Espen Tvedt Euro 2016 GET MLS PGA Mitt kjøkken ruler Janne Formoe Oslo S Mat I hodet på Tufte Anne-Kat. Hærland Petter Baarli Aleksander Gamme Eldrid Borgan Berserk - i pionerenes farvann Discovery Channel Peter Hutton Henrik Bjørnstad Per Haugsrud Masters Håndballjentene Møbelringen Cup Jul Asbjørns julekalender Kvinnelandslaget Tippeligaen OBOS-ligaen Susanne Furøy Wergeland Kvelden før kvelden før kvelden med Ylvis – UNICEF ... Digitalt Trine Fjellberg Falnes Mads Yngve Storvik Ronaldo Telenor Canal Digital Kaffekopp Bilulykke Fotball til folket Ragnar Kårhus Distribusjonsavtale Christian Birkeland Ingen banker RBK Kåre Ingebrigtsen Solveig Gulbrandsen Manchester United Liverpool PromaxBDA Best på humor Humorkampanje Rebecca Rørmark Seier'n er vår Steffen Iversen Jan Martin Johnsen Bartek Kaminski Morten Johannessen Frode Martnes Pål Gordon Nilsen Hanne McBride Top Model April Hockey-VM Hockey OL-kvalik Janka Polliani Sevilla Mai 2016 Norges beste brannmann Jahn Teigen Elisabeth Eriksen Fotballproff Stefan Johansen Fødeavdelingen Hvordan gjør de det – Norge Kristin Folsland Olsen Kjekt å ha Michael Winger International Champions Cup ICC 2016 Jan-Erik Aalbu Wimbledon Tennis-NM Community Shield Zlatan Ibrahimovic Hviterussland Norge RBK Austria Wien Europaligaen Sindre Østgård Else Kåss Furuseth Norge - Tyskland VM-kvalik Norge U21 Championship Engelsk fotball League Cup IFPI Norge - Sveits Jon Almaas Norge - San Marino TV 2 Statsstøtte Rapport Øystein Foros Hans Jarle Kind Mediemangfoldsutvalget alpint Engelsk ligacup Tottenham Manchester City U21-landslaget Teknologi BAMTech BAM Strømming Bård Anders Kasin Jens Petter Høili Marcus & Martinus Eliteserien Dødens tjern Alexandra Joner Insider FEM Atle Evang Reinton Ari Behn Milda Melland-Orerød Janne Amble Haugan Tina Brock Brannstasjonen Eivind Sander Pia Tjelta Sverre Sætre Christian Borch Mike Lang Jul i Blodfjell Bjørn Asgeirsson Christian Etholm Anne RImmen Jonas Bergh-Johnsen Atle Antonsen Home of the Olympics Casper Ruud Jo Bergsvand Mandagsklubben Dag Sørås Milda Melland Kjetil Rekdal Vinter-OL Pyeongchang Roger Risholt Jørgen Klem Thomas Myhre Anne Sturød Eurosport Player Strømmetjeneste Saturday Night Live Jonas Gahr Støre Sykkel Kurt Asle Arvesen Lost in Time Lars Lagerbäck UNICEF Mesterfinalen Brann klubbhuset emil gukild Espen Knutsen Shampo supersøndag breddekampen Svein Lyder arctic waters david zaslav Rich Ross Bill Gates Mosquito Norske rotehjem Solplassen Norske rednecks sykehuset innlandet St. Olavs hospital Line Fuglehaug Snorre Kind Monsson UMC Odd ajax Karin Bonde Oddsen Norsk Tipping TRY Hilde Reinertsen Kollerød Praktisk info med Jon Almaas Premiere Discovery Communications sommer-ol Paris 2024 snapchat de olympiske vinterleker Danskebåten Vegard Harm Vintereventyret Trine Risvik Tromsø Kristin A. Boge Maj-Britt Aagaard Väinö Ulven Kultima Norske rednecks camping hopp hopplandslaget daniel andre tande alexander stöckl skihopp langrenn kombinert vintersport åge skinstad skiskyting Alle tags