06.04.2018

Slik blir Derbylørdag og Supersøndag på Eurosport og TVNorge

Kenneth_fredheim_original_64585

Seks ganger i løpet av 2018-sesongen vil det bli avholdt Derbylørdag og Supersøndag på Eurosport og TVNorge. Premieren skjer kommende helg.

Lørdag 7. april starter Eurosport Norge sendingen fra Intility Arena allerede klokka 17.00, altså én time før avspark av rivaloppgjøret mellom Vålerenga og Strømsgodset i Oslo. Det er første smakebit av Derbylørdag i sesongen 2018. Seks lørdager gjennom sesongen vil rundens første kamp bestå av to lag som har helt spesielle bånd.

Når Vålerenga og Strømsgodset tar avspark kl. 18.00 lørdag, møtes to trenere (Ronny Deila og Tor Ole Skullerud) som tidligere har styrt klubben de skal møte, og i begge lags tropper finner vi spillere som har iført seg motstanderens trøye tidligere i karrieren – som for eksempel Adam Larsen Kwarasey og Abdisalam Ibrahim i Vålerenga, og Herman Stengel, Mostafa Abdellaoue og Marcus Pedersen i Strømsgodset.

– Det er alltid en intens stemning på tribunen når Klanen og Godsetunionen står overfor hverandre. Vi gleder oss til å formidle nerven i dette oppgjøret, sier sportsdirektør i Eurosport og Discovery, Eirik Koren.

Rosenborg tar imot Molde

Dagen etter avvikles sesongens første Supersøndag på Eurosport og TVNorge. Siden breddefotballen ikke har startet å rulle for alvor, er Levanger - Aalesund satt opp på Eurosport Norge klokka 14.30 – med Amund Lutnæs og Roger Risholt som kommentatorer.

Klokka 18.00 har Brann – Kristiansund avspark på samme kanal. Fjorårets tilsvarende oppgjør endte i sjokksifrene 0-4, og glemmes ikke med det første verken i Bergen eller på Nordmøre.

Supersøndagen avsluttes med den prestisjefylte, og denne gang ekstra viktige, bataljen mellom Rosenborg og Molde på Lerkendal. Sendingen starter klokka 19.30 på TVNorge. Avspark er kl. 20.00. Kenneth Fredheim og Kjetil Rekdal kommenterer.

– Vi lar oss ikke lure av Rosenborgs plassering på tabellen: Dette er sesongens første toppkamp. Trønderne hater alltid å tape mot Molde, men ekstra ille vil det bli nå, siden luka da vil være på hele ti poeng. Molde vil på sin side øyne muligheten til nettopp å øke forspranget, for de har definitivt vist bedre takter enn Rosenborg i starten. Det blir en ekstremt interessant kamp på Lerkendal, sier Eirik Koren.

Storkamper i mai

Neste Derbylørdag- og Supersøndag-helg vil bli avholdt 26.- 27. mai. Da møtes Vålerenga og Lillestrøm til Derbylørdag i Oslo lørdag 26. mai.

Dagen etter er det Supersøndag med årets første breddekamp, og det er i Trondheim det skjer 27. mai: Tillerbyen møter Melhus til en 3. divisjonskamp full av følelser og engasjement klokka 15.00.

Supersøndagens hovedkamp 27. mai er det oppgjøret som tradisjonelt trekker flest seere til både tribuner og TV-skjermer i løpet av en fotballsesong her til lands: Rosenborg – Brann.

Kampen sendes på TVNorge søndag 27. mai, med avspark 20.00. Denne helga skal duoen Fredheim/Rekdal kommentere både Derbylørdag, Breddekampen og Supersøndagens hovedkamp.

– Nytt av året er at vi velger Breddekampen i det distriktet Supersøndagens hovedkamp spilles. Vi vil gjøre Supersøndagen til en stor happening både lokalt og nasjonalt, sier Eirik Koren.

Derbylørdag/Supersøndag i 2018

7.-8. april:
Derbylørdag: Vålerenga – Strømsgodset (Eurosport Norge, 18.00)
Supersøndag: Rosenborg – Molde (TVNorge, 20.00)
**I tillegg sendes Levanger – Aalesund (Eurosport Norge, 15.00) og Brann – Kristiansund (Eurosport Norge, 18.00) på søndag, og Lillestrøm – Start (MAX, 19.00) på mandag. Rundens øvrige kamper vises på Eurosport Pluss-kanalene, og husk at du kan se alle oppgjør, inkludert scoringssendingen Fotball Direkte, på Eurosport Player.
**Det er ingen breddekamp denne runden.

26-27. mai:
Derbylørdag: Vålerenga – Lillestrøm (Eurosport Norge, 18.00)
Supersøndag: Breddekampen Tillerbyen – Melhus (Eurosport Norge, 15.00), Rosenborg – Brann (TVNorge, 20.00)
**I tillegg sendes Molde – Start (Eurosport Norge, 18.00) på søndag og Sarpsborg 08 – Stabæk (MAX, 19.00) på mandag. Rundens øvrige kamper vises på Eurosport Pluss-kanalene, og husk at du kan se alle oppgjør, inkludert scoringssendingen Fotball Direkte, på Eurosport Player.

9.- 10. juni:
Derbylørdag: Kristiansund – Molde (Eurosport Norge, 18.00)
Supersøndag: Breddekampen Lyngbø – Frøya (Eurosport Norge, 15.00), Brann – Vålerenga (TVNorge, 20.00)
**I tillegg sendes Lillestrøm – Odd (Eurosport Norge, 18.00) på søndag og Tromsø – Rosenborg (MAX, 19.00) på mandag. Rundens øvrige kamper vises på Eurosport Pluss-kanalene, og husk at du kan se alle oppgjør, inkludert scoringssendingen Fotball Direkte, på Eurosport Player.

Det blir også Derbylørdag-/Supersøndag-helger 25.-26. august, 15.-16. september og 27.-28. oktober. Kamputvalget for høsten blir offisielt presentert i løpet av juni.

Eirik_koren_original_78423 Kjetil_rekdal_original_73002

Eivind Landsverk TVNorge MAX Jan Erik Aalbu Eurosport Norge Discovery Networks Norway Eurosport Fotball Vegard Nøss Harald Strømme Molde FK Humor Selskapskommunikasjon MAX Ylvis Eivind Landsverk Bård Ylvisåker Vegard Ylvisåker Magnus Devold Calle Hellevang-Larsen Bernt Gudmund Apeland UNICEF Nattpatruljen Anne Margrete Alværn FEM Lene Kongsvik Johansen TVNorge Neste sommer Kristoffer Hopsdal Hilde Windheim Astri Lundberg Petter Schjerven Lasse Kjus Kjetil André Aamodt Pia Lykke Brille Harald Eia Bård Tufte Johansen Insider Stein Morten Lier Anna Rasmussen Åndenes makt Tom Strømnæss Lilli Bendriss Anne-Kristine Augestad Gro-Helen Tørum Lena Ranehag Autofil Fredric Aasbø Lord Arnstein Landsem Stein Inge Stølen Espen Stensrud Linni Meister Olaf Tufte Henning Solberg Tom Stiansen Thomas Giertsen Ine Jansen Rasmus Gjertsen Øyen Jarle Nakken Reality Den siste viking Trond Espen Seim Jo Røislien Discovery Birgitte Lund Nakken Herlige hjem Interiør Nina Lorgen Flemmen Harald Strømme Bil Dokumentarserie Monica Csango Fridtjof Nilsen VOX TLC Asbjørn Brekke Espen Skoland Benedicte Steinsrud Vegard Nøss Stian Lindås Sverre Nordbø Sport Kristian Valen På liv og død 4-stjerners middag Hvem kan slå Aamodt og Kjus Kakekrigen Thomas Giertsen: Helt perfekt Typisk deg med Petter Schjerven 71° nord – Norges tøffeste kjendis Ønskebarn Costa del Kongsvik Asbjørn Brekke: TVNorge 25 år Unge mødre Hvordan gjør de det – med Jo Røislien LIVE: Helkveld med Ylvis Pantelånerne i Las Vegas Breaking Bad Revolution Karin Thune-Larsen Fotball Alex Rosén Unni Wilhelmsen Anita Skorgan Øystein Dolmen Tommy Tee Tooji André Villa Cathrine Larsåsen Ole Martin Alfsen Vendela Kirsebom Stella Mwangi Gunnar Greve Ida Nysæter Rasch Åsgårdstrand Jegertvillingene Kristine Thybo Hansen Johanne Thybo Hansen Fallskjermjegere Forsvarets spesialkommando Lars Lian Baking Ari og Per løser verdensproblemer Seertall Henrik Thodesen Odd-Magnus Williamson Sara Nordenstam Gunhild Dahlberg Nikis Theophilakis Fredrik Strømstad Jannike Kruse Astrid Lødemel Askil Holm Bernhard A. Steen Dplay Seefood Feelgood YouTube Sosiale medier The Fox I kveld med YLVIS Playboy SBS Discovery Carsten Skjelbreid Week of Football UEFA Tor Ole Skullerud Bengt Eriksen Kenneth Fredheim Altibox Bjørn Solvang Steinar Stierneklar Berntsen Big Brother Lasse Hallberg Alt for Norge Henriette Bruusgaard EM Ida Fladen Kari Svendsen Synnøve Skarbø Katrin Eide Jakobsen Marit Klomstad Landslaget Klovn til kaffen Espen Eckbo Høstlansering 2014 Kanal Valen Gift ved første blikk Morgan og Ola-Conny gjør Norge 71° nord Morgan Karlsson Ola-Conny Wallgren I kveld med YLVIS LIVE Sinnasnekker'n Otto Robsahm Tangerudbakken borettslag Ramsy Underholdning Hege Schøyen Linn Skåber Knut Lystad Stein Johan «Steinjo» Grieg Halvorsen Veien til EM Jul i Tangerudbakken Mord og mysterier Synøve Diserud Adam Alsing Aylar Lie Vibeke Skofterud Bjørn Einar Romøren Mariann Thommassen Emilie «Voe» Nereng Hilde Gjermundshaug Pedersen Andreas Håtveit Roger Ruud Nils-Ingar «Nilsi» Aadne Geir Schau EM-kvalik Norske helter Martin Ødegaard Jørgen Thue Jan Grønbech Google Terje Håkonsen Silje Norendal Lov og orden Margrete Halvorsen Jakten på Berserk Jarle Andhøy Mellom bakkar og berg Signe Schineller Boligkrise Kåre Brustad Solveig Aune Øystein Edsbergløkken Trinny Woodall Susannah Constantine Trinny & Susannah - oppdrag Norge The Biggest Loser Norge Tonje Jenssen Adrian Paul Årsrevyen med Harald Eia Aamodt og Kjus på bortebane Trond Fausa Aurvåg Klaus Sonstad Kent Roger Tangvik Espen Huseby Olav Øen Gullsnutten Eurosport Bundesliga Eirik Koren Discovery Networks Norway Discovery Networks Northern Europe Dee Forbes NRK El Clásico Rekord Jan Erik Aalbu Christine Koht La Liga Adam søker Eva Annabelle Bauer Vebjørn Tveiterås Barneavdelingen Torbjørn Røe Isaksen Esben «Dansken» Selvig Thomas «Fingern» Gullestad Dansken & Fingern Dansken & Fingern - best i alt Montebello Camping Terje Amundsen John Arne Riise En helt vanlig dag Kjendiskveld med Magnus Devold Forsvaret UEFA Europa League Discovery Networks Lars Engen Tine Austvoll Jensen Morten Skotland Hansen Koht og kidsa OL Rosenborg Eurosport Norge Standard Liège Tennis Golf Håndball Norges Håndballforbund Erik Langerud GRUNDIGligaen Asbjørn Brekkes julekalender RiksTV Anders Jacobsen Oddvar Brå Fotballandslaget Formel E Asbjørn Myhre Espen Tvedt Euro 2016 GET MLS PGA Mitt kjøkken ruler Janne Formoe Oslo S Mat I hodet på Tufte Anne-Kat. Hærland Petter Baarli Aleksander Gamme Eldrid Borgan Berserk - i pionerenes farvann Discovery Channel Peter Hutton Henrik Bjørnstad Per Haugsrud Masters Håndballjentene Møbelringen Cup Jul Asbjørns julekalender Kvinnelandslaget Tippeligaen OBOS-ligaen Susanne Furøy Wergeland Kvelden før kvelden før kvelden med Ylvis – UNICEF ... Digitalt Trine Fjellberg Falnes Mads Yngve Storvik Ronaldo Telenor Canal Digital Kaffekopp Bilulykke Fotball til folket Ragnar Kårhus Distribusjonsavtale Christian Birkeland Ingen banker RBK Kåre Ingebrigtsen Solveig Gulbrandsen Manchester United Liverpool PromaxBDA Best på humor Humorkampanje Rebecca Rørmark Seier'n er vår Steffen Iversen Jan Martin Johnsen Bartek Kaminski Morten Johannessen Frode Martnes Pål Gordon Nilsen Hanne McBride Top Model April Hockey-VM Hockey OL-kvalik Janka Polliani Sevilla Mai 2016 Norges beste brannmann Jahn Teigen Elisabeth Eriksen Fotballproff Stefan Johansen Fødeavdelingen Hvordan gjør de det – Norge Kristin Folsland Olsen Kjekt å ha Michael Winger International Champions Cup ICC 2016 Jan-Erik Aalbu Wimbledon Tennis-NM Community Shield Zlatan Ibrahimovic Hviterussland Norge RBK Austria Wien Europaligaen Sindre Østgård Else Kåss Furuseth Norge - Tyskland VM-kvalik Norge U21 Championship Engelsk fotball League Cup IFPI Norge - Sveits Jon Almaas Norge - San Marino TV 2 Statsstøtte Rapport Øystein Foros Hans Jarle Kind Mediemangfoldsutvalget alpint Engelsk ligacup Tottenham Manchester City U21-landslaget Teknologi BAMTech BAM Strømming Bård Anders Kasin Jens Petter Høili Marcus & Martinus Eliteserien Dødens tjern Alexandra Joner Insider FEM Atle Evang Reinton Ari Behn Milda Melland-Orerød Janne Amble Haugan Tina Brock Brannstasjonen Eivind Sander Pia Tjelta Sverre Sætre Christian Borch Mike Lang Jul i Blodfjell Bjørn Asgeirsson Christian Etholm Anne RImmen Jonas Bergh-Johnsen Atle Antonsen Home of the Olympics Casper Ruud Jo Bergsvand Mandagsklubben Dag Sørås Milda Melland Kjetil Rekdal Vinter-OL Pyeongchang Roger Risholt Jørgen Klem Thomas Myhre Anne Sturød Eurosport Player Strømmetjeneste Saturday Night Live Jonas Gahr Støre Sykkel Kurt Asle Arvesen Lost in Time Lars Lagerbäck UNICEF Mesterfinalen Brann klubbhuset emil gukild Espen Knutsen Shampo supersøndag breddekampen Svein Lyder arctic waters david zaslav Rich Ross Bill Gates Mosquito Norske rotehjem Solplassen Norske rednecks sykehuset innlandet St. Olavs hospital Line Fuglehaug Snorre Kind Monsson UMC Odd ajax Karin Bonde Oddsen Norsk Tipping TRY Hilde Reinertsen Kollerød Praktisk info med Jon Almaas Premiere Discovery Communications sommer-ol Paris 2024 snapchat de olympiske vinterleker Danskebåten Vegard Harm Vintereventyret Trine Risvik Tromsø Kristin A. Boge Maj-Britt Aagaard Väinö Ulven Kultima Norske rednecks camping hopp hopplandslaget daniel andre tande alexander stöckl skihopp langrenn kombinert vintersport åge skinstad skiskyting Linda Vabø MTG TVOV Lene Granlund Bredahl hoppuka preben fjell dennis vareide amalie olsen prebz & dennis Facebook Total Video Sprint Klæbo Johannes Høstflot Klæbo Erna Solberg OL2018 PyeongChang2018 Stories from Norway Stafett Petter Northug derbylørdag fotballmandag christian gauseth eliteserien fantasy major league soccer Kongsvikklinikken Henrik Langli Værdal'n Karsk & BASE Høstlansering Lars Hvinden champions league kvalifisering celtic Alle tags