Kloppen blir Almaas’ nye makker i Alle mot alle

2 desember 2021

Når Alle mot alle er tilbake på skjermen med ny sesong til våren, og i en egen julespesial allerede i desember, har Jon Almaas fått seg en helt ny programledermakker –  Solveig Kloppen. Sammen skal de lede det populære spørreprogrammet på TVNorge og discovery+, hvor kjente nordmenn barker sammen i en beinhard og underholdende hjernekamp.

– Solveig har et skarpt og klart hode og er veldig kunnskapsrik. Blant annet har hun god peiling på litteratur, og der er jeg svak.  Samtidig er hun overraskende dårlig i engelsk, men der er jeg ganske god. Og så kan hun sveitsertysk, og det kan ikke jeg. Sånn sett vi utfyller hverandre fint, sier Jon Almaas.

Solveig Kloppen gleder seg over den nye programlederjobben.

– Jon og jeg har faktisk aldri jobba sammen. Vi har vært på TV omtrent like lenge, men på hver vår kant. Så det er jo gøy at våre veier endelig krysses, sier hun.

– Dette er kanskje ikke bra for imaget til Jon, men han er jo som å ha en malende pusekatt ved siden av seg. Han kjører meg til og fra jobb og er veldig enkel å ha med å gjøre. Han ønsker å framstå som en arrogant besserwisser, men det er vanskelig å se sånn på han når drar opp trekkspillet i lunsjen og starter allsang på «Drømmen om Elin», legger hun til.

I vårens Alle mot alle møtes følgende lag til kunnskapsdyst: Iben Akerlie og Alex Rosén, Sofie Høgestøl og Eirik Bergesen, Kim Johanne Dahl og Geir Schau, Steinar Sagen og Henrik Elvestad, Calle Hellevang-Larsen og Marianne Borgen, Einar Tørnquist og Jan Thomas, Lene Kongsvik Johansen og Hilde Louise Asbjørnsen, Emilie Skolmen og Tine Skolmen, Adelina Ibishi og Harald Stanghelle, og Petter Schjerven og Sarah Natasha Melbye.

I julespesialen som sendes i desember, er det Olli Wermskog og Kristine Grændsen mot Vår Staude og Peter Bubresko, Ingrid Gjessing Linhave og Kåre Magnus Bergh mot Erlend Mørch og Agnete Husebye, Ronny Brede Aase og Lise Finckenhagen mot Kristin Gjelsvik og Martha Leivestad, Lilli Bendriss og Gunhild Dahlberg mot Abubakar Hussain og Henrik Mestad.

Stor suksess
– At Solveig hadde lyst til å lede Alle mot alle sammen med Jon som det første hun gjør hos oss, er vi veldig glade for. Henriette Steenstrup har gjort en strålende innsats og bidratt til at dette programmet har blitt en suksess, men når hun frigjøres til å jobbe med andre prosjekter, er det ingen andre enn Solveig vi heller kunne tenke oss i stolen ved siden av Jon, sier Magnus Vatn, programdirektør i Discovery Networks.

Alle mot alle har vært en kjempesuksess med et snitt på nesten 300 000 seere per episode. Seertallene viser at folk der hjemme setter pris på en god spørrelek, og jeg tror kombinasjonen av gøyale quizlag, høyt tempo og overraskende spørsmål og kategorier, er noe av årsaken til at det fungerer så godt. Og gode programledere som utfyller hverandre, en tradisjon jeg tror Solveig og Jon kommer til å ivareta på et ypperlig vis, sier Magnus Vatn.

Marianne Aambø

PR & Communications Manager Norway