Max kommer til Norge 21. mai

21 mars 2024

Warner Bros. Discovery kunngjør i dag at strømmetjenesten Max lanseres i Norge og resten av Norden 21. mai. Den nye strømmetjenesten vil tilby innhold fra HBO Max og discovery+ samlet på ett sted.

Det annonserer JB Perrette, President & CEO, Global Streaming & Games hos Warner Bros. Discovery, fra scenen på TV-festivalen Series Mania i Lille i Frankrike i dag.

– Max gir oss muligheten til å samle alt det beste innholdet fra WBD på ett sted. Plattformen byr på en utrolig bredde og et mangfold av underholdning fra våre merkevarer og TV-kanaler. Med det uslåelige innholdet vi har på Max, fra House of the Dragon til OL i Paris 2024, byr den nye strømmetjenesten på underholdning for enhver smak, uansett humør og anledning, sier JB Perrette.

Strømmetjenesten vil tilby innhold fra både HBO Max og discovery+. Christina Sulebakk, Executive Vice President og Managing Director for Warner Bros. Discovery i Norden, sier følgende:

– Vi har gledet oss til å kunne avsløre datoen for lanseringen av vår nye globale strømmetjeneste, Max, i Norden. Max samler anerkjente serier og filmer som House of the Dragon og Wonka, ikoniske sportsbegivenheter som OL i Paris 2024 og Roland-Garros, og lokale titler som 71° nord, Kongen befaler og Neste sommer. Med alt dette fantastiske innholdet fra våre ulike plattformer og kanaler sømløst samlet på ett enkelt sted, kommer Max til å bli en ekte game-changer. Vi er begeistret for at vi snart kan tilby seerne en fantastisk strømmeopplevelse på Max, sier Christina Sulebakk.

Innholdstilbud
Lanseringen av Max i Norge etterfølges av premieren på den etterlengtede andre sesongen av HBO Original-serien House of the Dragon som har premiere 17. juni.

Max-abonnenter får tilgang til et bredt spekter av kvalitetsunderholdning, som Warner Bros.-filmene Barbie, Aquaman and the The Last Kingdom og Wonka; HBO Originals som House of the Dragon, The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective, The Sympathizer, The Jinx og den nye komiserien The Franchise. I tillegg vil en mengde lokalt innhold, som 71° nord, Kongen befaler og Neste sommer, kunne strømmes på Max.

Snart kommer en rekke nye Max-serier basert på karakterer og historier fra Warner Bros.’ populære filmverdener, som The Penguin og Welcome to Derry (basert på Steven Kings IT). Filmer fra Warner Bros. sitt omfattende bibliotek er også tilgjengelig på Max, som Harry Potter, Paddington, The Matrix, The Dark Knight, Joker og Ringenes Herre, samt seerfavoritter fra Discovery, som 90 Day Fiancé, Gold Rush og Fixer Upper.

Denne sommeren blir Max det eneste stedet man kan se absolutt alt fra De olympiske leker i Paris 2024. OL i Paris 2024 er inkludert i alle typer abonnement, noe som sikrer at alle kunder får full tilgang til den største sportsbegivenheten i verden.

Med et tilleggsabonnement for sport, får seerne tilgang til store internasjonale og europeiske idrettsbegivenheter, inkludert alle tennis Grand Slams (Australian Open, Roland-Garros og US Open), og sykkelsportens tre Grand Tours (Giro d'Italia, La Vuelta a España og Tour de France).

Et utvalg av lineære TV-kanaler blir tilgjengelig på Max i enkelte land i utvalgte abonnementstyper. I Norge vil det inkludere blant annet TVNorge og Eurosport.

Ulike abonnementer
Max tilbyr flere forskjellige abonnementer. Seerne kan få tilgang til sport ved å velge et tilleggsabonnement som passer sammen med et hvilket som helst grunnabonnement. Fullstendige detaljer om priser vil kommuniseres i løpet av de kommende ukene og vil variere fra land til land.

Basis med reklame:

• Gir tilgang til Max til en lavere pris og vil inneholde reklame.
  • Brukere vil kunne strømme innhold på to enheter samtidig.
  • Innhold vil være tilgjengelig i full HD-oppløsning.

Standard:

•  Brukere kan strømme innhold på to enheter samtidig.
  • Innhold vil være tilgjengelig i full HD-oppløsning.
  • Opptil 30 nedlastinger av tilgjengelig innhold for å se offline.

Premium:

• Brukere kan strømme innhold på opptil fire enheter samtidig.
  • Full HD eller 4K-oppløsning, og med Dolby Atmos-lyd (der tilgjengelig).
  • Opptil 100 nedlastinger av tilgjengelig innhold for å se offline. (Begrensninger gjelder.)

Tilleggsabonnement Sport:

• Gir brukere tilgang til store internasjonale og Europeiske sportsarrangementer, inkludert Grand Slams, Grand Tours og PGA Tour, i tillegg til de lineære TV-kanalene Eurosport Norge og Eurosport 1, og mye mer.
  • Tilleggsabonnementet for sport kan legges til et hvilket som helst grunnabonnement.
  • Brukere kan strømme sportsinnhold på to enheter samtidig (av tilgjengelige strømmer i grunnabonnementet).

Eksisterende HBO Max-abonnenter får beholde sine nåværende profiler, strømmehistorikk og Min Liste, og kan fortsette strømmingen der de slapp med Max. I noen tilfeller, avhengig av enhet eller operativsystem, vil HBO Max-appen automatisk oppdateres til Max-appen. I andre tilfeller, når brukere åpner HBO Max-appen, vil de bli bedt om å laste ned den nye Max-appen slik at de kan begynne å utforske den nye tjenesten med bare noen få klikk.

Max skal på sikt være Warner Bros. Discoverys eneste strømmeprodukt. Etter at Max lanseres i Norge, forblir discovery+ tilgjengelig inntil videre. Discovery+-abonnenter vil få mer informasjon i tiden som kommer.

Unik bredde
Max skiller seg ut ved å kombinere innhold av enestående bredde og kvalitet med en sterk produktopplevelse. Max byr på underholdning for enhver smak med et mangfoldig utvalg av innhold av ypperste kvalitet, på tvers av alle sjangre og formater, fra Warner Bros. Discoverys omfattende portefølje av merkevarer som inkluderer HBO Originals, Max Originals, Warner Bros.-filmer, DC-universet, Harry Potter-universet og populært barneinnhold. Max tilbyr førsteklasses underholdning i sjangre som sport, reality, livsstil, mat, hjem og true crime, samt dokumentarer og annet norsk innhold.

Om Warner Bros. Discovery:
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) er et ledende globalt mediehus som skaper og distribuerer innhold med stor bredde for TV, film og strømming. Med en av verdens mest innholdsrike kataloger inspirerer, informerer og underholder Warner Bros. Discovery publikum i over 220 territorier og land og på 50 språk med velkjente merker og produkter som: Discovery Channel, discovery+, CNN, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Pictures, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies med mer. For mer informasjon, gå til www.wbd.com

Om Max:
Max® er en strømmetjeneste fra Warner Bros. Discovery. Med en personlig brukeropplevelse tilbyr Max en mangfoldig samling kvalitetsinnhold på tvers av alle sjangre og formater, og er destinasjonen for HBO Originals, Warner Bros. filmer, Max Originals, DC-universet og Harry Potter samt et omfattende utvalg av barne- og familieinnhold fra merker som Cartoon Network og Discovery Kids, voksenanimasjon fra Adult Swim og førsteklasses programmer innen mat, hjem, reality, livsstil og dokumentarer fra ledende merker som Discovery Channel, Discovery Home & Health, ID og mer, alt på ett sted. Plattformen ble lansert i USA i mai 2023 og i 39 territorier i Latin-Amerika og Karibien den 27. februar. For mer informasjon: https://www.max.com/no/no

Marianne Aambø

PR & Communications Manager Norway