Winta Negassi rykker opp i Discovery

18 oktober 2021

HR-sjef i TV-gruppen Discovery, Winta Negassi, får utvidet ansvar i bedriften og får tittelen Vice President, People & Culture.

Winta Negassi har siden 2020 sittet i den nordiske ledergruppen og hatt rollen som nordisk direktør, People & Culture.

– Det er rett og slett en ære å få jobbe sammen med så flinke og hyggelige folk, og ikke minst at ledelsen har trua på meg. TV-bransjen er midt i en tid med store og stadige endringer, så det er en spennende bransje å være en del av. Siden jeg kom til Discovery for snart tre år siden, har det skjedd svært mye både innen teknologi og TV-vaner, og måten vi som bedrift er organisert på. Vi må hele tiden tilpasse oss, noe de flotte folka her hos Discovery har håndtert på en imponerende måte. Det gjør jobben min ekstra inspirerende at jeg får være del av et lokalt, regionalt og globalt team, sier Winta Negassi.

I den nye rollen vil Winta Negassi jobbe tett med Discoverys nordiske sjef, James Gibbons, og resten av den nordiske ledergruppen for å videreutvikle organisasjonen.

–  Det viktigste fremover er rekruttering, talent- og lederutvikling. På bakgrunn av det utfordrende året vi har lagt bak oss, må vi tenke på hvilke verktøy ledere trenger i den nye normalen. Jeg er også opptatt av hvordan vi i større grad får organisasjonen vår til å speile det samfunnet vi er en del av. En viktig oppgave blir også å kontinuerlig tilpasse våre strategiske prioriteringer til en People & Culture-strategi, sier Winta Negassi.

Sjefen for Discovery Nordics, James Gibbons, er begeistret for å ha Winta i rekkene.

– Dette er gledelige nyheter for Discovery. Winta er en person med klare visjoner om hva hun vil, og som får ting gjort, og alltid med en høyst smittende entusiasme. Hun er heller ikke redd for å utfordre etablerte sannheter, noe som er en egenskap jeg setter stor pris på blant mine kolleger. Jeg er veldig glad for at Winta har takket ja til å ta dette utvidede ansvaret, sier James Gibbons, sjef for Discovery i Norden og Storbritannia.

Winta Negassi har jobbet i Discovery siden januar 2018. Hun startet som HR Manager, før hun etter et halvt år fikk tittelen Senior Manager, People & Culture. Siden september 2020 har hun vært direktør for People & Culture i Norden. Før hun startet i Discovery tilbragte hun 13 år i London, hvor hun blant annet jobbet nærmere fire år i Getty Images og tre år i FiveTen Group. Hun er utdannet ved Kingston University og London Metropolitan University. Siden 2020 har hun også sittet i styret i Medienettverket – Forum for kvinner i ledelse, og der tiltrådte hun nylig som nestleder.

Hanne McBride

Kommunikasjonsdirektør