Ex on the beach blant årets store digitalvinnere

Over en halv million nordmenn har fått med seg Melinas allerede ikoniske «Bitch, hør her!»-tale. I dag gjøres status opp for den mye omtalte realityserien Ex on the Beach Norge. Serien er blitt en av Norges store digitalvinnere i år.
I går gikk siste episode av Ex on the Beach Norge på TV. Serien er blitt en gigantisk suksess for Discovery, og ikke minst TV-husets strømmetjeneste Dplay. Serien er blitt en av årets store digitalvinnere, og strømmetallene øker fortsatt på premiereprogrammet, som til nå er sett av 508 000 nordmenn. Av disse er 390 000 digitale seere.
I snitt er hver episode sett av 370 000. Av disse er 267 000, 72 prosent, digitale seere, og strømmetallene fortsetter å legge på seg.
– Dette er første gang for vår del at vi ser at strømmetallene knuser de tradisjonelle seertallene. Men det var også formålet med denne serien. Ex on the Beach Norge ble bestilt nettopp med det formål å trekke til seg unge seerne som ikke lenger bruker like mye tid på tradisjonell TV. Og det kan vi vel konstatere at vi har klart. 80 prosent av seerne er under 40 år. Dette er utrolig gøy, sier Eivind Landsverk, programdirektør i Discovery Networks.
Bekrefter ny sesong
Landsverk bekrefter at Discovery og Dplay nå planlegger en ny sesong, og at casting-prosessen allerede er i gang.
– Det er ikke ofte man opplever at flere deltakere blir store profiler i offentligheten i løpet av en sesong, men det har flere av årets deltakere klart. Vi håper nå at vi skal klare å finne en like god cast til neste år, og vi har allerede fått inn et overveldende antall søkere, sier Landsverk.